Demonstrators office

Advertisement

The office of Demonstrators is considered one of the offices affiliated to the university’s graduate studies and training department, according to the organizational structure of Libyan universities, as it performs all procedures for university Demonstrators in coordination with the offices of graduate studies and training in colleges.

Demonstrators office tasks

  1. Addressing colleges by sending their needs for new Demonstrators according to the required departments and to the specializations that colleges need.
  2. He coordinates with the Registration and Admission Department of the University's Graduate Studies Department by setting up the mechanism to accept new Demonstrators, by announcing the time, required preparation and required documents.
  3. Receiving applicants' files and checking them in terms of documents and applying the required conditions.
  4. Preparing lists of files to colleges for comparison and testing.
  5. Announcing the admitted lists after receiving the results from colleges
  6. Preparing the lists of admitted persons and refers them to the university president for approval
  7. Preparing annual contracts for Demonstrators after receiving proficiency reports from colleges.
  8. The Office of Demonstrators is the liaison between the graduate studies and training offices in colleges, which represent colleges and the university’s administration in administrative procedures related to the general clerk or academic procedures related to the university’s agent for scientific affairs, with all that is related to university Demonstrators.
  9. Issuing identification cards for Demonstrators.
  10. In coordination with the scholarships office, the Demonstrators office receives the quarterly and annual reports of the Demonstrators delegated inside
  11. Organizing university Demonstrators' files.
  12. Facilitating the procedures of Demonstrator who wish to graduate studies inside

Online ٍٍٍServices for Demonstrators Office

تماشياً مع رؤية ورسالة واهداف الدراسات العليا بشكل خاص وجامعة سبها بشكل عام، وبالنظر الى ما تتطلبه المرحلة بخصوص ضرورة ايجاد طرق الكترونية للتعامل مع معيدين الجامعة، وكذلك لتسهيل عمل مكتب المعيدين والمكاتب المتعلقة بإجراءات المعيدين. شرعت ادارة مكتب المعيدين بالادارة وبالتعاون مع مشروع التطوير المعلوماتي بتجهيز الاتي:

  1. بوابة المعيدين. حيث يمكن لكل معيد الدخول منها للحصول على المستندات المطلوبة لمباشرة العمل السنوية، وبمجرد تسجيل المعيد عبر هذه البوابة يمكنه الحصول على اسم مستخدم وكلمة مرور للدخول الى هذه البوابة.
  2. بوابة ادارة شؤون المعيدين الخاصة بمدراء مكاتب الدراسات العليا والتدريب بالكليات. وتساعد مدراء المكاتب في الاطلاع على بيانات المعيد كلا حسب الكلية التابع لها وتتبع اجراءات المعيدين الادارية والاكاديمية، حيث تم مؤخراً افافة خدمة تعبئة تفارير الكفاءة والحصول على العقود بشكل الكتروني.
  3. بوابة ادارة شؤون المعيدين الخاصة بمكتب المعيدين بالادارة. حيث صممت هذه البوابة لتقوم بنفس المهام الموجودة ببوابة مدراء المكاتب بالكليات ولكن بصلاحيات اكثر حسب التسلسل الاداري حيث يستطيع مكتب المعيدين من خلال هذه البوابة من الاطلاع على على بيانات كل المعيدين بالجامعة، وكذلك طباعة العقود وتجهيزها للتوفيع بعد استكمال ادخال نتائج تقرير الكفاءة من الكليات.

Contact us

You can contact the Demonstrators office during official working hours, or by email to lect.dept@sebhau.edu.ly

    Name (required)

    E-mail (required)

    Subject

    Text

    en_USEnglish