Vision, mission and goals
Vision, mission and goals
الرؤية:
يتطلع قسم الإعلام بجامعة سبها إلى أن يكون قسم رائدة تعليمياً، بحثياً ومعرفياً في تخريج المؤهلين للعمل الإعلامي، والدراسات الاتصالية والإعلامية، لتلبية حاجة القطاعين العام والخاص محليًّا وإقليميًّا ودولياً.
الرسالة:
تزويد الطلاب بالمعارف الاعلامية على المستوى الأكاديمي والتطبيقي والتميز في البحث العلمي، وتنمية القدرات والمهارات الاتصالية لممارسة العمل الاتصالي والإعلامي بما يستجيب للمتطلبات المهنية والوظيفية.
الأهداف:
1- إعداد وتأهيل كوادر علمية في مجال الاعلام المرئي أو المقروء أو المسوع والعلاقات العامة.
2- تخريج متخصصين في مجالات الصحافة والإذاعة المسموعة والمرئية، والعلاقات العامة لسد حاجات المجتمع في مجالات الاعلام.
3-إعداد دراسات أماديمية في مجالات الاعلام ضمن متطلبات المجتمع في التخصصات الاعلامية.
4- تخريج متخصصين للعمل بقطاعات الاعلام بالمجتمع مثل الاذاعة المسموعة والمرئية ووكالات الانباء والهيئات والمؤسسات الصحفية العامة.
5- إعداد البحوث والدراسات ضمن ما يكلف به لايجاد حلول لمشكلات مؤسسات وهيئات الاعلام المحلية.
6- التدريب العملي والتطبيقي لطلاب الاعلام بما يواكب تطور التقنيات بمؤسسات الاعلام المحلية والعالمية
7- إعداد وتأهيل الطلاب للقيام بالبحوث والدراسات الاعلامية
8- اصدار المطبوعات والدوريات ذات العلاقة بمجالات الاعلام والاشراف على الدوريات التي تصدر عن الكلية للتخصص
Vision:
The Department of Information at the University of Sabha aspires to be a pioneer in education, research and knowledge in the graduation of qualified media professionals and media and communication studies to meet the needs of the public and private sectors locally, regionally and internationally.
the message:
To provide students with media knowledge at the academic, applied and excellence levels in scientific research, and develop the communication skills and skills for the practice of communication and information work in a way that responds to professional and functional requirements.
Objectives:
1- Preparing and qualifying scientific cadres in the field of visual, readable, or public media.
2. Graduation of specialists in the fields of press, radio, audio and video, and public relations to meet the needs of society in the fields of media.
3 – Preparation of academic studies in the fields of media within the requirements of the community in the media disciplines.
4. Graduation of specialists to work in the media sectors of society such as audio and video radio, news agencies and public press organizations and institutions.
5 – Prepare research and studies within what it cost to find solutions to the problems of local media institutions and bodies.
6 – practical and practical training for media students in keeping with the development of technologies in local and international media institutions
7- Preparing and qualifying students to carry out research and media studies
8- Issuing publications and periodicals related to the fields of information and supervising the periodicals issued by the college for specialization
Vision, mission and goals