Le texte littéraire: une approche clé pour enseigner le français langue étrangère (FLE)
Main Article Content
Abstract
يركز البحث على الدور الذي تلعبه النصوص الأدبية في تطوير المهارات اللغوية للمتعلمين، خاصة من خلال تزويدهم بمفردات جديدة ومعارف أدبية تعزز من الحصيلة اللغوية لديهم. كما يُبرز البحث كيف يمكن للنص الأدبي أن يساهم في تحسين مهارات القراءة والفهم العميق للغة، بالإضافة إلى تطوير الحس الثقافي لدى الطلاب من خلال التعرف على قيم وتقاليد المجتمع الناطق بالفرنسية.
Downloads
Article Details
Plagiarism policy
Sebha University Journal respects intellectual property and aims to protect the original work of authors applying for publication. In general, the laws of the magazine are inconsistent with scientific articles that contain stolen materials and are not bound by the standards of quality, research and innovation. Applicants for publication to the journal must adhere to ethical standards and refrain from plagiarism in any way. In the event that any plagiarism or scientific theft of an article submitted for publication is found, the journal will contact the author to provide their interpretation within two weeks of its date, after which it will be referred to the relevant committees formed for this purpose to take strict measures. about that. In general, the journal’s license allows the citation of the content published on its website and the download of all files.